Oppgave 1
Sangene betydde mest sannsynlig det samme for meg nå, som de det gjorde for folk på 1600 tallet. Og jeg bruker sangene til avslapping, underholdning og glede! Musikk er noe som får frem glede i folk. Dette gjorde de helt sikkert på 1600 tallet også.
Oppgave 2
Dette gikk bra:
Harald og jeg hadde et formidabelt samarbeid på gruppa, Harald og jeg var som hånd i hanske.
Harald med sin hardtarbeidende og kreative hjerne, og mine ville fantasier ble dette en enkel oppgave å gå løs på.Vi startet rolig med å skrive fakta og finne bilder av Jonathan Swift. Etterhvert printet vi ut dette og limte det på papp. Dette var en gunstig oppgave for meg om min kompis.
Dette syntes jeg vi kunne gjort annerledes:
Vi kunne skrevet kun det viktige som skjedde i livet til Jonathan Swift, istedenfor å skrevet ned alt.
Hva fikk vi formidlet:
Vi følte vi fikk med mer en vi trengte, men det er bedre med litt for mye enn litt for lite.
Hva syntes jeg å arbeide sånn:
Dette er noe jeg liker Therese. Dette er hva jeg brenner for. sånn må vi gjøre mer. Dele opp i grupper og få nok timer på skole til å jobbe. Man lærer mye + at man har det gøy i læringa.
Hva har jeg lært av andre:
Jeg har lært mye om andre forfattere fra den tiden, og når de er fra og hvilke tider de levde på.
Hvilke element:
Man kan bruke sitat som forfatterne har skrevet selv og litt om hvordan livstilstanden var på den tiden.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar